Publicat de: adriandimitrie | Octombrie 15, 2012

Organizarea unei campanii

Planificarea unei campanii

Oamenii incep de obicei sa se gandeasca sa organizeze o campanie cand simt nemultumire sau compasiune despre anumite acte de injustitie despre care au cunostiinta. Impulsul este de a face ceva imediat, un mars, a scrie o scrisoare dar, daca se acorda putin timp pentru a analiza situatia si a dezvolta o strategie, in loc sa se sara direct la aplicarea unor tactici, este foarte probabil ca oamenii sa fie mult mai eficienti in indeplinirea scopului lor. Acest document ofera cateva stadii elementare ce ar trebui parcurse pentru a atinge un astfel de obiectiv de eficienta.

Clarificarea scopului. Ce doreste de fapt omul sa vada ca se intampla? Este un scop negociabil sau ne-negociabil? Care este limita de jos, ultimul nivel cu care omul ar fi multumit?

Analiza. Care sunt fortele care lucreaza pentru si impotriva scopului propus? Se poate utiliza o analiza de tipul “campurilor de forta” (vezi mai jos detalii). Care sunt grupurile ostile care pot bloca initiativa? Care sunt grupurile care pot fi implicate in mod favorabil in campanie? Se poate incerca aplicarea unui “vitezometru social” (vezi detalii mai jos).

Indeplinirea scopului necesita schimbari in:
– credinte/atitudini – daca este asa, despre ale cui credinte si atitudini este vorba? Ale populatiei generale? Ale unui grup specific? Guvernului sau altor oficiali? Cat de profunda se doreste a fi schimbarea? Cu cat mai adanc sunt inradacinate ideile oamenilor cu att mai greu este ca acestea sa fie schimbate.
– comportament – despre al cui comportament este vorba? Cat de dificile/amenintatoare pot fi percepute aceste schimbari?
– politicile guvernamentale sau ale altora? Daca aceasta se doreste, cat de adanc sunt inradacinate actualele politici ale guvernului in propria lor ideologie?

Analiza resurselor. Ce fel de resurse concrete sau potentiale exista pentru scopul propus? Este vorba de oameni, timp, abilitati, fonduri, legaturi sociale, etc.

Strategia: Este util ca aceasta sa fie construita in spiritul principiilor non-violentei: grija si respect pentru ceilalti, inclinatia ca mai degraba a se accepta anumite suferinte in loc de a fi cauzate altora, admiterea faptului ca nimeni nu detine adevarul absolut, etc. (a se vedea, caracteristicile campaniilor non-violente).
Comunicarea: ce fel de informatii sau mesaje se doresc a fi transmise si catre cine se doreste a fi transmise? Care sunt mijlocele de comunicare avute la dispozitie?
Persuasiunea: Ce mesaj de persuasiune poate fi transmis celor care se opun, astfel incat sa poata fi atins scopul campaniei? Pe cine ar asculta acestia si cui i-ar acorda respectul cuvenit?
Coercitia: Daca oponentii nu pot fi convinsi, ce fel de presiuni se pot exercita asupra lor pentru a-i convinge sa-si schimbe atitudinea? Cum se poate realiza aceasta? Este necesar sa se treaca la actiuni directe?

Planificarea. In aceasta etapa deja exista mai multe idei pentru diverse actiuni. In ce ordine se doreste a fi acestea puse in aplicare? Se schiteaza o ordine de realizare a acestora incepand din momentul prezent si pana la o data convenabila in viitor, punand pe aceasta lista evenimente, publicatii, etc. si actiunile care pot conduce la realizarea actiunilor dorite.

De asemenea sunt furnizate si doua instrumete de evaluare, „analiza campului de forte” si „vitezometrul social” ce pot fi gasite la pagina „Materiale” de pe acest blog, la pc. 13:
https://sansapentruromania.wordpress.com/materiale/

Documentul reprezinta o traducere si adaptare a:
http://www.turning-the-tide.org/files/Taster Planning a Campaign.pdf

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: